Ніхто не стане сперечатись, що досить часто трапляються випадки, коли отримавши платіжку за світло споживач дивується виставленій сумі до сплати. У цьому випадку хтось вважає, що контролер помилився, а дехто припускає, що хтось краде в нього електроенергію. Проте, як правило, причина полягає у несвоєчасній передачі показань самим споживачем.
Ситуацію прояснили у компанії YASNO. Спеціалісти кажуть, що єдиною причиною отримання платіжок з неправильними показаннями – несвоєчасна передача показань самим споживачем.
Адже якщо, наприклад, споживач не користувався електрикою у приміщенні протягом кількох тижнів, але при цьому не передав показання, то йому нарахують обсяг, як і в минулі періоди.
Ще б пак, оператор системи розподілу щомісяця розраховує обсяг споживання кожного клієнта. Для цього від попередніх показань лічильника віднімають поточні – це і буде кількість використаних кВт∙годин. Якщо споживач повідомляє показання регулярно та вчасно, обсяг визначається завжди чітко. А ось за відсутності актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка, адже в такому разі оператор системи розподілу вимушений брати за основу показання, які були зафіксовані раніше, і виходячи з них розраховувати середньодобове споживання.
Таким чином обсяг визначається по середньому, а не по фактичному споживанню.
Потім інформацію про кількість використаних кВт∙годин отримує постачальник, застосовує діючий тариф та виставляє рахунок. Якщо оператор системи розподілу надав постачальнику середнє споживання клієнта, то і сума до сплати може не відповідати очікуванням клієнта.
Плюс майже 2 600 грн щомісяця: кому з пенсіонерів держава підніме виплати вже з 1 січня
Невидимий ворог у холодильнику: який сир б’є по серцю сильніше за фастфуд
Пенсія відкладається: чому у 2026 році 60 років - уже не гарантія виходу на відпочинок
Кожні 10 днів - підвищення ціни? Що насправді чекає українців на АЗС з 1 січня
Аби завжди мати коректний рахунок, потрібно передавати показання за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного. Надати дані можна безпосередньо оператору системи розподілу або через онлайн-сервіси YASNO:
• Особистий кабінет
• мобільний застосунок
• чат-боти YASNO-online у viber чи telegram
• форму на сайті
• на сторінці Facebook.
До слова, щоб економити на електроенергії, необхідно в першу чергу розібратись,які прилади вдома "з'їдають" найбільше електроенергії і, за можливості, використовувати їх економно (наприклад, вночі).
Так, згідно з розрахунками німецької Федеральної асоціації управління енергетики та водними ресурсами (BDEW), споживання енергії вдома розподіляється таким чином:
- 28% – телевізори, ігрові приставки та комп’ютери;
- 14% – прання та сушіння одягу;
- 13% – освітлення;
- 11% – холодильники та морозильники;
- 9% – приготування їжі;
- 8% – миття посуду.
У місячному розрізі найвитратнішими побутовими приладами є:
- персональний комп’ютер (ноутбук споживає менше енергії);
- холодильник (адже він працює цілодобово);
- телевізор (часто його вмикають «на фоні»);
- пральна машина;
- кондиціонер;
- обігрівачі та бойлер.
Читайте також:
Переворот у Росії та повалення Путіна: експерт розповів, коли це почнеться
Будьте готові: з 1 вересня у Чехії змінюються правила надання житла українцям. Що потрібно знати
